Pilates

PURA-Wieneke-1280 web-5760

Bij Pilates train je je belangrijkste spieren – ook wel je core of Powerhouse genoemd- te weten: bekkenbodem, buik en rug. De oefeningen zijn rustig en geconcentreerd. Je focust je op je innerlijke kracht door je corespieren heel aandachtig te gebruiken en aan te spannen, terwijl je diverse low-impact bewegingen maakt. De spieren worden langer en je wordt flexibeler.

Pilates bij PURA = een groepsles op matjes met als basis de Ground Control-PILATES® van Debbie Jenner. Pilates is geschikt voor jong & oud, man & vrouw. Pilates is technisch en moet precies worden uitgevoerd. Het is bewegen van binnenuit met een hoge mate van concentratie en beheersing. De oefeningen zijn niet zo eenvoudig als je op het eerste gezicht zou denken.
 De moeilijkheidsgraad kan de deelnemers zelf bepaling door middel van opties die worden aangeboden. Hierdoor zijn de lessen voor vrijwel iedereen toegankelijk. Tijdens de lessen staat er zacht muziek op, maar de bewegingen vinden plaats op het ritme van de ademhaling.

Essentie
Het systeem volgt de principes van zeer bewust, beheerst en gecontroleerd bewegen met een intense concentratie, een specifieke ademhaling en werken vanuit je kern/centrum, en dat alles met vloeiende bewegingen.

Resultaat
Pilates levert tientallen resultaten op voor de beoefenaar die met regelmaat en met precisie traint. Zo verkrijgt de beoefenaar een verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie door een diepe ademhaling. Spierkracht en flexibiliteit worden verbeterd, vooral die van de rompspieren. De wervelkolom wordt soepeler en kan meer aan. Rondom het bekken wordt alles veel stabieler.
 De coördinatie, zowel musculair als mentaal, wordt verbeterd. Botten worden steviger en gewrichten soepeler. Het lichaam komt dus in evenwicht, de houding wordt verbeterd, zo ook het lichaamsbewustzijn en de bewegingstechniek. Dit alles heeft aangename voordelen en aspecten in het dagelijkse leven.

Soms worden er yoga-houdingen aan de lessen toegevoegd als ze iets toevoegen aan de focus van een les. Wil je meer yoga bij je Pilates, probeer dan de yogalates uit!  Zelf ervaren is altijd het beste.

 

Schrijf je meteen in voor 3 proeflessen!