meditatie

In de ratrace van alle dag, is het nodig om fysiek & mentaal tegenwicht te geven aan continue prikkels, bewegingen, stress & actie. Anders brand je op.

Meditatie is een mooie manier om de stresslevels te laten zakken, om de continue gedachtenstroom te filteren. Om uit de actie, in de ontspanning te komen. Het is niet moeilijk, en het kan op verschillende manieren. Als je het eenmaal onder de knie hebt, of een manier hebt gevonden die bij jou past dan kun je het zelf altijd en overal toepassen. Maar alle begin is lastig, daarom bieden we begeleide meditatie-lessen aan bij PURA. Zelf vinden we het ook fijn om iemand te ‘volgen’ in de meditatie, dan laten we ons toch minder afleiden dan als we thuis op een matje gaan zitten.

We combineren in de lessen verschillende ontspanningsoefeningen, begeleide meditaties, visualisaties en ademhalingsoefeningen. Kijk op het lesrooster voor data & tijden.

Meer informatie over aanmelden & onze tarieven, lees je hier.

Er is wetenschappelijk bewijs dat meditatie een aantal voordelen heeft:

– Werkt tegen veroudering van de hersenen- Versterkt je immuunsysteem
– Vermindert pijn
– Vermindert ontstekingen
– Maakt je positiever
– Vermindert depressies
– Vermindert angsten
– Vermindert stress
– Verbetert je sociale leven
– Compassie neemt toe
– Je hippocampus wordt groter
– Je corticale gebieden in het brein worden dikker
– Verbetert je concentratie
– Minder slaap nodig

Bron:https://www.ahealthylife.nl/14-wetenschappelijke-bewijzen-dat-mediteren-gezond-is/