Deze ene aankoop bracht een revolutie teweeg in mijn slaap



“], “filter”: { “nextExceptions”: “img, blockquote, div”, “nextContainsExceptions”: “img, blockquote”} }”>

Krijg volledige toegang tot Outside Learn, onze online onderwijshub met diepgaande yoga-, fitness- en voedingscursussen, wanneer je >”,”name”:”in-content-cta”,”type”:”link”}}” >meld je aan voor Outside+.

Het grootste deel van mijn studententijd (en, eh, het grootste deel van 2021) heb ik nauwelijks geslapen. Ik schepte op over vier uur slaap per nacht. “Kom op, je kunt slapen als je dood bent”, zei ik tegen mijn kamergenoten als ze een nieuwe aflevering, een avondje uit of een vervolggesprek doorgaven.

Er waren echter duidelijke nadelen aan dit ethos. Ik werd altijd ziek, viel tegen de middag in slaap aan mijn bureau en dronk kop na kop koffie. Mijn slaaproutine bestond niet. Ik scrolde op TikTok in bed totdat ik flauwviel en wakker werd met het geluid van mijn schetterende iPhone-alarm. Er moest iets veranderen.

Ik had al maanden over de Hatch Restore-wekker gehoord. “Het is een game-wisselaar”, zouden TikTok-persoonlijkheden verkondigen. Het leek vooral relevant voor mijn specifieke woonsituatie. Als iemand die in een kamer woont zonder natuurlijk licht (dank u, appartementsnormen in New York City), was ik ge├»ntrigeerd door de gesimuleerde zonsopgang van het apparaat. Toch gaf het hoge prijskaartje me voor $ 129 een pauze. Hoe geweldig kan een wekker eigenlijk zijn? Uiteindelijk, ge├»rriteerd door mijn vermoeide dagen en constante ziekte, gaf ik geld uit. Ik moest zien of het aan de hype voldeed.

De Hatch Restore wekker
(Foto: met dank aan Hatch)

De Hatch-wekker: een eerlijke recensie

Mijn Hatch Restore instellen

De Hatch-wekker vereist wel de mogelijkheid om hem te koppelen met je smartphone. Dus helaas is dit geen technologievrije slaapoplossing. Bovendien moet het apparaat, om het te laten werken, altijd zijn aangesloten, wat een nadeel voor mij was. (Outletruimte is mijn kamer is waardevol.) Uiteindelijk was de digitale set-up echter relatief eenvoudig. Nadat ik de Hatch-app had gedownload, verbond ik mijn klok via Bluetooth met mijn iPhone. Ik kon toen mijn slaaproutine volledig aanpassen met verschillende geluiden en lichten.

Verlamd door de overvloed aan opties, herinnerde ik mezelf eraan om terug te keren naar de realiteit van mijn slaapgewoonten. Als iemand die graag in stilte slaapt, koos ik ervoor om af te zien van de nachtelijke regengeluiden. En omdat ik wist dat ik alarm na alarm kon doorslapen, besloot ik wakker te worden met een regelmatige piep (‘signaal’ genoemd), in plaats van rustgevend windgong of een kalme oceaan. (Tegen een extra vergoeding zou ik ook een ‘bedtijdroutine’ kunnen maken, maar ik heb ervoor gekozen om de extra kosten over te slaan.)

Ik stond ook te popelen om wakker te worden met de geprogrammeerde “Malibu Sunrise” in plaats van duisternis. De klok geeft u de mogelijkheid om uw gewenste “zonsopgangduur” te selecteren. Gedurende deze periode zal het apparaat geleidelijk helderder worden, waardoor u zachter wakker wordt. Ik heb een zonsopgang van 30 minuten geselecteerd, waarbij het alarmgeluid aan het einde van de periode afgaat.

Als u lijdt aan een seizoensgebonden affectieve stoornis, kan dit type klok bijzonder nuttig zijn. Het felle licht bootst een therapielamp na, waardoor het niet alleen gunstig is voor je slaap, maar ook voor je humeur en energieniveau, zegt Sarah Silverman, specialist in slaapgeneeskunde.

Wakker worden met de Hatch-wekker

Toen ik de eerste ochtend wakker werd met de Hatch Restore, voelde ik me een beetje in de war. Meestal word ik wakker geschud door het geluid van mijn schetterende alarm nadat ik per ongeluk een paar keer te vaak op snooze heb gedrukt. Maar op deze dag werd ik op natuurlijke wijze wakker met het geluid van… niets. De valse zonneschijn had me wakker gemaakt.

Dit patroon ging de volgende week door totdat ik op een dag wakker werd van de piepjes van het luik. Zelfs toen bleek de ervaring aangenamer dan mijn pre-Hatch-ochtenden en ervoer ik niets van mijn typische duizeligheid. Sinds ik de Hatch gebruik, begin ik mijn dag alerter en uitgeruster. De kwaliteit van mijn slaap lijkt gewoon beter. Ik val sneller in slaap en woel en draai niet meer zoveel als voorheen.

De wetenschap suggereert dat het niet alleen mijn verbeelding is. Door de opkomende zon te simuleren door het geleidelijke ochtendlicht, stuurt de Hatch-wekker signalen naar je hersenen om je klok te resetten – en je circadiane ritmes voor de dag in beweging te zetten, zegt Silverman. Het geheim ligt echter in het consistent blijven met je wake-window. Je hersenen vertrouwen op deze consistente patronen om hun hoofdklok te trainen. “In theorie, als je dat licht elke ochtend geleidelijk rond dezelfde tijd krijgt, zullen je hersenen je productie van melatonine elke avond rond dezelfde tijd vrijgeven”, zegt ze. Dit helpt uiteindelijk bij het inslapen, waardoor je gemakkelijker in slaap kunt vallen.

Dat kan ik beamen. Onlangs bracht ik een paar dagen weg van mijn geliefde wekker, en mijn slaap had eronder te lijden. De opwinding van thuiskomen had niet zozeer te maken met het weer in mijn bed liggen als wel met de hereniging met mijn Hatch Restore.

Hatch Restore, $ 129,99 op Amazon

Als je iets koopt via de winkellinks in onze verhalen, kunnen we een kleine commissie verdienen. We accepteren geen geld voor beoordelingen van redactionele uitrustingen. Lees meer over ons beleid.

Recent Posts